Snowboarding, Ski, Bike, Skate & More



Bασικές επιλογές στάσης πάνω στη σανίδα η σωστή γωνία για τις δέστρες σας και ..Regular ή goofy ?

0
Posted Δεκεμβρίου 17, 2015 by Lampridis Athanasios in SNOWBOARD

Επιτέλους καταφέραμε να αγοράσουμε το πολυπόθητο εξοπλισμό που πάντα ονειρευόμασταν,τωρα ομως πρέπει να ρυθμίσουμε σωστά τα υπέροχα αυτα καλούδια μας ετσι ώστε να μην έχουμε κανένα προβλημα στο βουνό κάνοντας το αγαπημένω μας σπορ.
Ας ξεκινήσουμε λοιπον με το πώς θα τοποθετήσουμε σωστά τις δέστρες μας επάνω στην σανίδα διότι η λάθος τοποθέτηση της δέστρες μας μπορεί να έχει μεγάλη διαφορά στο πως θα αισθανόμαστε  επάνω σε αυτήν.
Είναι λοιπόν πολύ σημαντικό να τοποθετήσουμε τις δέστρες στη σωστή θέση ανάλογα με το ύψος μας, το βάρος μας,  και τις προτιμήσεις μας στο snowboard αλλα φυσικά  και τις συνθήκες χρήσης τους.
Υπάρχουν κάποιοι βασικοί παράγοντες που πρέπει να αναλογιστουμε όσον αφορά τη σωστή τοποθέτηση στις δέστρες μας ξεκιναμε λοιπον με τo πρώτο πρόβλημα που χρειάζεται επίλυση είναι αν στέκεστε πάνω στη σανίδα σας ως
  Αν στέκεστε με το αριστερό σας πόδι να κοιτάζει προς τα εμπρός πρώτο, τότε είστε ‘regular’, και αν στέκεστε με το δεξί σας πόδι πιο μπροστά είστε ‘goofyfoto 3(2)
Το να είστε regular ή goofy δεν έχει καμία σχέση με το να έχετε γερή όραση, ή ποιό χέρι προτιμάτε, ή με ποιό πόδι κλωτσάτε μια μπάλα ποδοσφαίρου. Είναι απλά θέμα προτίμησης την ώρα της κατάβασης.
 
Το μεγάλο ερώτημα λοιπόν είναι πως θα αποφασίσετε:
Ένας τρόπος είναι να σταθείτε με τα πόδια ενωμένα μαζί και κάποιος από πίσω να σας σπρώξει.
Φυσιολογικά, θα παρατείνετε κάποιο πόδι προς τα εμπρός και έτσι θα γίνει προφανές σε εσάς ποιό πόδι σας βολεύει καλύτερα να δείχνει μπροστά όταν κάνετε snowboard.
Αν το κάνετε αυτό και ακόμα δεν έχετε καταλήξει σε κάποιο συμπέρασμα, προσπαθήστε να ανεβείτε πηδώντας μερικά σκαλοπάτια.
Όποιο πόδι κατευθύνεται πρώτο μπροστά, αυτό θα είναι το ‘μπροστινό’ σας πόδι στο snowboard.
Αφου βρηκαμε το αν είμαστε regular ή goofy ήρθε η ώρα να βρούμε την σωστή ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΑ ΠΟΔΙΑ ΜΑΣ
Όταν στέκεστε στη σανίδα σας, τα πόδια θα είναι ανοιχτά αρκετά.
Αν είναι πιο ανοιχτά θα έχετε καλύτερη ισορροπία, ενώ αν είναι πιο κοντά το ένα στο άλλο βοηθάει τη σανίδα να στρίβει καλύτερα.
Ξεκινήστε με το να σταθείτε πάνω στη σανίδα σας ξυπόλητοι και μαρκάρετε το σημείο που είναι το κέντρο του ποδιού σας.
Αυτό θα είναι το σημείο όπου πρέπει να τοποθετηθεί το κέντρο της δέστρας.
Αν τίποτα δε σας φαίνεται ‘σωστό’ όσον αφορά την απόσταση της μίας δέστρας από την άλλη, βιδώστε τις δέστρες σχεδόν στα σημεία των ώμων σας.
Με το σύστημα της Burton, είναι εύκολο να τοποθετήσετε τις δέστρες σας με μαθηματική ακρίβεια (ράγες). Με το σύστημα των δίσκων της σανίδας, βιδώστε τις δέστρες στις τρύπες που αντιστοιχούν στους δίσκους της σανίδας σας. 
Όσον αφορά το πόσο προς τα εμπρός ή προς τα πίσω θα στέκεστε πάνω στη σανίδα σας, και αυτό είναι θέμα προσωπικής προτίμησης, αλλά ο γενικός κανόνας λέει, πως αν σκοπεύετε να κατεβείτε σε μαλακό χιόνι-πούδρα, τότε θα χρειαστεί να βιδώσετε τις δέστρες λίγο πιο πίσω πάνω στη σανίδα, και αν επιθυμείτε να κάνετε park κατάβαση, ή τουλάχιστον να ‘καβαλάτε’ τη σανίδα σας περιστασιακά προς τα πίσω (ή όπως ονομάζεται ‘switch’), τότε τοποθετείστε τις δέστρες πιο κοντά στο κέντρο, αν όχι εντελώς κεντρικά. nx-fay-iii
Αν δεν έχετε καμία συγκεκριμένη προτίμηση, δοκιμάστε να τοποθετήσετε τις δέστρες στα προτεινόμενα σημεία (πολλές σανίδες σας υποδεικνύουν που είναι αυτά) και μπορείτε να αλλάξετε αυτά τα σημεία την ώρα της κατάβασης μιας πλαγιάς σε κάποιο μέρος που διαθέτουν τα κατάλληλα εργαλεία και να καταλάβετε ποιά σημεία ακριβώς σας προσφέρουν τη μεγαλύτερη απόλαυση.
Τώρα προφανώς γνωρίζετε αν είστε regular ή goofy, και που πρόκειται να σταθείτε πάνω στη σανίδα σας.
Το επόμενο θέμα που χρειάζεται λύση είναι το να υπολογίσετε τη σωστή γωνία για τις δέστρες σας.
Σταθείτε ξανά ξυπόλητοι πάνω στη σανίδα σας και μαρκάρετε τα σημεία που θεωρείτε πιο βολικά για εσάς.
Τώρα κατεβείτε από τη σανίδα σας και τοποθετήστε στα πόδια σας τις δέστρες στα σημεία που θα ήταν όπως τα μαρκάρατε πάνω στη σανίδα.

FOTO 1Γυρίστε λίγο τις βίδες προς τα μέσα έτσι ώστε να μπορείτε ακόμα να στρίβετε τις δέστρες. Ξαναφορέστε τις δέστρες- αυτή τη φορά βέβαια φορώντας παράλληλα και τις μπότες σας και ρυθμίστε τες ώστε τα πόδια σας να απέχουν εξίσου τόσο από την άκρη των δαχτύλων όσο και από την άκρη της φτέρνας..

ΚΑΙ ΤΩΡΑ  Μερικές βασικές επιλογές στάσης πάνω στη σανίδα :

 

Η στάση της πάπιας (duck stance): αυτή είναι μια πολύ δημοφιλής στάση σύμφωνα με την οποία έχετε την μπροστινή δέστρα σε γωνία προς τα εμπρός, και το πίσω πόδι σας σε γωνία προς τα πίσω και στέκεστε λυγισμένος.
Αυτή η στάση είναι χρήσιμη για όσους κάνουν switch (προς τα πίσω) γιατί έχουν την αίσθηση ότι είναι πιο άνετα πάνω στη σανίδα τους ότι διεύθυνση κι αν έχουν.binding-angles-15-15
Δοκιμάστε μια ελαφρώς πιο κλειστή γωνία στο πίσω πόδι αρχικά. Ας πούμε, +18 μοίρες μπροστά, -12 μοίρες πίσω.

 

Η στάση με το πίσω πόδι ίσιο (straight back foot): Το να έχετε το πίσω σας πόδι ακριβώς κατά πλάτους της σανίδας (το σημείο 0 μοίρες στον δίσκο) ή ακόμα και στραμμένο προς τα εμπρός κατά 3, 6 ή 9 μοίρες μπορεί να σας βοηθήσει στο στρίψιμο.
Παρόλο που να είναι λίγο παράξενο το να γέρνετε προς τα πίσω την ώρα της κατάβασης, ένας από τους πιο θρυλικούς snowboarders – ο Terje Haakonsen– έχει αυτή την στάση σε μια κατάβαση.
Author Αthanasios lampridis 
snowboardholics.gr


0 Comments



Be the first to comment!


Leave a Response

(required)




Return to Top ▲Return to Top ▲