Snowboarding, Ski, Bike,& More



Το στρες στη ζωή μας: πώς να το κάνουμε να δουλεύει για μας!

0
Posted Νοεμβρίου 29, 2012 by Sermo in ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
stressed

‘Δεν μπορώ να βρω δουλειά’, ‘δεν έχω χρόνο για τον εαυτό μου’, ‘ο άντρας μου δεν με αγαπάει πια’. Αυτές είναι κάποιες από τις εκφράσεις που πιθανότατα τις έχουμε πει όλοι κάποια στιγμή ή τις ακούμε συχνά από τα κοντινά μας πρόσωπα. Τι νιώθουμε άραγε όταν βιώνουμε όλες αυτές τις δύσκολες καταστάσεις και κατά πόσο τελικά μπορούμε να επηρεάσουμε το τελικό αποτέλεσμα?

Οι περισσότεροι από μας θα απαντούσαμε καταρχήν ότι αυτό που νιώθουμε είναι ένας κόμπος στο στομάχι, μια θηλιά στο λαιμό. Αυτό είναι το λεγόμενο ‘αρνητικό στρες’ , το οποίο ευθύνεται για το αίσθημα πανικού που νιώθουμε όταν πιστεύουμε ότι δεν μπορούμε να διαχειριστούμε μια κατάσταση. Αυτό όμως που οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν είναι ότι το στρες μπορεί να είναι και ένα θετικό συναίσθημα, ένα συναίσθημα δημιουργικό, που μπορεί να μας κινητοποιήσει να παλέψουμε για ένα θετικό αποτέλεσμα.

Ως αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας, το στρες μπορεί να αποβεί καταστροφικό για την αποδοτικότητά μας όταν είναι υπερβολικό, ενώ αντίθετα το ελάχιστο στρες μπορεί να προκαλέσει αδιαφορία, απραξία και να μας οδηγήσει και πάλι σε λάθος μονοπάτια. Όσο και να φαίνεται περίεργο, η ένταση του στρες που θα νιώσουμε εξαρτάται από εμάς και από τον τρόπο που το διαχειριζόμαστε.

Αντί λοιπόν να πανικοβληθούμε, ας προσπαθήσουμε να καταλάβουμε τι είναι αυτό που πραγματικά μας αγχώνει και έπειτα ας σκεφτούμε πιθανές λύσεις, βήμα προς βήμα, για να βελτιώσουμε την κατάσταση. Η γκρίνια που δεν συνοδεύεται από καμία ενέργεια, δεν βοήθησε ποτέ κανέναν. Θυμηθείτε ακόμη ότι, εστιάζοντας την προσοχή μας σε όλους τους τομείς της ζωής μας και όχι μόνο εκεί που νιώθουμε ότι υστερούμε, θα μας βοηθήσει να δούμε και τα θετικά που μας συμβαίνουν, ακόμα και αν τα αρνητικά προς το παρόν φαίνεται να είναι περισσότερα. Επιπλέον, είναι απαραίτητο να βρούμε τρόπους στη διάρκεια της μέρας που μας χαλαρώνουν. Η φυσική άσκηση, ένα καλό βιβλίο, μία κουβέντα με ένα φίλο είναι δραστηριότητες που βοηθούν στη διατήρηση της ψυχικής μας ισορροπίας και μας ενδυναμώνουν να αντιμετωπίσουμε όσα μας αγχώνουν. Τέλος, ας δοκιμάσουμε να ‘διώξουμε’ οτιδήποτε μας κάνει να νιώθουμε άσχημα με τον εαυτό μας και μας δημιουργεί επιπλέον άγχος, όπως το κάπνισμα, η καθιστική ζωή και τα παραπανίσια κιλά.

Ακούω συχνά ότι όλα τα παραπάνω είναι εύκολα στα λόγια, αλλά δύσκολα στην πράξη. Συμφωνώ ότι η αλλαγή των συνηθειών μας είναι διαδικασία επώδυνη, που χρειάζεται θέληση και κόπο. Παρόλα αυτά σκεφτείτε: Μια καθημερινότητα γεμάτη από άγχος και κακές επιλογές δεν χρειάζεται κόπο για να την αντέξουμε;

Σίσσυ Σιδηροπούλου / Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια

Αλεξάνδρου Σβώλου 8 / E-mail: [email protected]


0 Comments



Be the first to comment!


Leave a Response

(required)



Return to Top ▲Return to Top ▲