Snowboarding, Ski, Bike, Skate & More



ΤΟΠΙΚΟ ΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑ: Ο ΜΥΘΟΣ ΠΟΥ ΠΑΡΑΠΛΑΝΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ!!!!

0
Posted Δεκεμβρίου 9, 2016 by Lampridis Athanasios in FITNESS

 Το τοπικό αδυνάτισμα αποτελεί ένα από τους μεγαλύτερους μύθους στον χώρο του αδυνατίσματος.
Τα υπάρχοντα δεδομένα καταδεικνύουν πως ο όρος τοπικό αδυνάτισμα με μεμονωμένες ασκήσεις ή διάφορες άλλες τεχνικές προκειμένου να μειωθούν τα αποθέματα λίπους σε συγκεκριμένες περιοχές ίσως να μην ισχύει στην πραγματικότητα.
Αυτές οι τεχνικές δεν φαίνεται να είναι αποτελεσματικές.
Σάουνα, ατμόλουτρο, πλαστικές φόρμες, κρέμες, λάδια έχουν κατά καιρούς διαφημιστει και διαφημίζονται για το τοπικό αδυνάτισμα. Η σάουνα και το ατμόλουτρο προκαλούν απώλεια νερού.
Ο λιπώδης ιστός δεν μπορεί να απομακρυνθεί από τους πόρους του δέρματος καθώς ιδρώνει κανείς.
Οι κρέμες αδυνατίσματος προκαλούν τοπική υπεραιμία που καμιά σχέση δεν έχει με την απώλεια λιπώδους ιστού.
Η υπεραιμία που προκαλείται με την άσκηση είναι πολύ μεγαλύτερη. Πρέπει να αναφερθεί πως καμιά ουσία δεν μπορεί να εισχωρήσει μέσα από το δέρμα και να φτάσει τον λιπώδη ιστό.
Το θετικό ισοζύγιο ενέργειας μετατρέπεται ως λίπος στον οργανισμό, το οποίο αποθηκεύεται στα λιποκύτταρα.
Από την στιγμή, που τα λιποκύτταρα θα σχηματιστούν, είναι πολύ δύσκολο κάποιος να απαλλαγεί από αυτά. Τα ίδια δεδομένα ισχύουν και για ασκήσεις σε συγκεκριμένες περιοχές που επαναλαμβάνονται.
Σε μια πρόσφατη έρευνα πραγματοποιήθηκε και βιοψία λιπώδους ιστού για να εξεταστεί εάν η άσκηση των «κοιλιακών» όντως μείωνε το ποσοστό λίπους στην κοιλιακή χώρα.
Οι εθελοντές έκαναν μεγάλο αριθμό επαναλήψεων της συγκεκριμένης άσκησης για ένα χρονικό διάστημα περίπου ενός μηνός.
Όμως, η συγκεκριμένη άσκηση δεν είχε ως αποτέλεσμα επιλεκτική μείωση του μεγέθους των λιποκυττάρων της κοιλιακής περιοχής.
Πάνω απ’ όλα είναι ξεκάθαρο ότι εκτελώντας ασκήσεις για τοπικό αδυνάτισμα η μείωση του σωματικού λίπους στα συγκεκριμένα σημεία είναι αδύνατη.
Ιδιαίτερη προσοχή επίσης θέλει σε όσους υποστηρίζουν πως είναι ειδικοί στο τοπικό αδυνάτισμα (ζώνες και φόρμες αδυνατίσματος, κρέμες, μασάζ και διάφορα μηχανήματα).
imagesΔυστυχώς δεν υπάρχει καμιά προστασία του καταναλωτή και μάλιστα είναι χαρακτηριστικό πως αυτά τα προϊόντα διαφημίζονται ακόμη και από κρατικά μέσα μαζικής ενημέρωσης.
Για καλύτερα λοιπόν αποτελέσματα στην προσπάθεια για τη μείωση του σωματικού λίπους πρέπει να συνδυάσουμε τη σωστή διατροφή, την προπόνηση με βάρη για όλο το σώμα και την αερόβια προπόνηση στη σωστή ποσότητα, συχνότητα και αναλογία.
Σοφία Μοναστηρίδου Fitness Instructor – Personal Trainer
ΒSc Sports Science,
MSc Kinesiology,
PhD(c) Kinesiology


0 Comments



Be the first to comment!


Leave a Response

(required)




Return to Top ▲Return to Top ▲