Snowboarding, Ski, Bike,& More



Τι είναι το αθλητικό massage.

0
Posted Δεκεμβρίου 23, 2017 by Lampridis Athanasios in FITNESS

Το αθλητικό μασάζ γίνεται για να βοηθήσει τον αθλητή να επανέλθει σε μια καλή σωματική κατάσταση ύστερα από μία ή πολλές κουραστικές προπονήσεις και/ή τραυματισμό-ούς. Είναι ένα είδος θεραπείας που βοηθάει τον αθλητή ν’ ανακουφιστεί από το στρες και την ένταση που δημιουργείται στους ιστούς του σώματος, κατά τη διάρκεια μιας φυσικής άσκησης .

Εν τω βάθει στρώματα μυϊκών ιστών μαλάζονται χρησιμοποιώντας ποικιλία τεχνικών, που σκοπό έχουν να αποβάλουν το γαλακτικό οξύ που έχει συσσωρευτεί και να θεραπεύσουν τραυματισμούς μαλακών μορίων.

Τα μαλακά μόρια αποτελούνται από πολλές μυϊκές ίνες, αυτές από μυϊκά ινίδια κι ιστούς. Όταν αυτά τα μαλακά μόρια βρίσκονται κάτω από έντονη πίεση, «υπερφόρτωση» κατά τη διάρκεια παραγωγής έντονου έργου, τότε βρίσκονται σε ρίσκο πιθανού τραυματισμού.

Όταν οι ίνες τελικά τραυματιστούν ξαναθεραπεύονται μέσω ενός νέου ιστού. Γίνονται δηλαδή κάποιες προσκολλήσεις των ινών που όμως προκαλούν κόμβους στα σημεία αυτά γνωστές κι ως συμφύσεις. Κατά σειρά, αυτό οδηγεί στην εξασθένηση και μη καλή λειτουργία του μυός, κι ακολούθως στη μυϊκή αστάθεια και τον πόνο.

Αυτοί οι τραυματισμοί συμβαίνουν σε επίπεδο μικροσκοπίου, κι απαιτείται κάποιος χρόνος μέχρι ο αθλητής να αισθανθεί πόνο.

Οι ακόλουθες τεχνικές που χρησιμοποιούνται είναι:

– Soft Tissue Release (STR): Οι μυϊκές διατάσεις σπάνε τις συμφύσεις που βρίσκονται μέσα στις μυϊκές ίνες και τις ευθυγραμμίζει εκ νέου στην σωστή θέση.
Muscle Energy Technique (MET): Διάταση με ενδυνάμωση σπάει επίσης τις συμφύσεις. Αυτή η τεχνική ενθαρρύνει ένα επίπεδο χαλάρωσης που επιτρέπει στο μυ να διαταθεί περισσότερο απ’ την συνηθισμένη ικανότητα του, όπου όμως δεν του αυξάνει την ελαστικότητα του περισσότερο από πριν για το συγκεκριμένο άτομο.
Neuromuscular Technique (NMT): Αυτή η τεχνική δουλεύει το νεύρο που ελέγχει τη μυϊκή σύσπαση κι όλες τις κινήσεις του μυ. Δουλεύουμε τα σημεία κλειδιά μέσα στο μυ. Συνήθως πιέζουμε το σημείο ίσα με τρεις βαθιές αναπνοές κατά τη διάρκεια που ο μυς ξεκουράζεται κι έτσι αφαιρεί την ένταση.
Connective Tissue Massage (CTM): Το μασάζ αυτό σπάει τις συμφύσεις στους συνδετικούς ιστούς, κι έτσι απελευθερώνει τη μυϊκή ίνα να εργαστεί ελεύθερα κι ανεξάρτητα σε συνεργασία με τις υπόλοιπες μυϊκές ίνες για να παράγουν έργο.

Ποιοι μπορούν να κάνουν αθλητικό μασάζ;

Σε όλα τα επίπεδα άθλησης το αθλητικό μασάζ είναι απαραίτητο σαν κομμάτι της προπόνησης, παρά σαν πολυτέλεια. Τα χρήματα για ένα αθλητικό μασάζ είναι χρήματα που αξίζουν τον κόπο, γιατί έτσι προλαμβάνονται τραυματισμοί που μπορούν να βγάλουν τον αθλητή απ’ το πρόγραμμα του.

Το αθλητικό μασάζ δεν περιορίζεται μόνο στην πρόληψη και στη θεραπεία των αθλητικών κακώσεων, αλλά μπορεί να βοηθήσει και στην προετοιμασία του αθλητή για τους επόμενους αγώνες, βοηθώντας να κρατήσει το μυϊκό του σύστημα σε πολύ καλή κατάσταση και να φτάσει στο μάξιμουμ της απόδοσης του.

Το αθλητικό μασάζ δεν είναι μόνο για τους αθλητές, αλλά και για όλους τους ανθρώπους με μυϊκά προβλήματα. Αυτά μπορεί να δημιουργηθούν μετά από δραστηριότητες όπως κηπουρική, σήκωμα μεγάλου βάρους ή ακόμα κι από το κουβάλημα των αγορών του σούπερ μάρκετ.

Είναι κατάλληλο επίσης και για εκείνους που μένουν μακριά καιρό από δραστηριότητες, όπως οι επαγγελματίες οδηγοί κι οι υπάλληλοι γραφείου με πολλές ώρες μπροστά στο κομπιούτερ.

Μπορώ να κάνω αθλητικό μασάζ;

Ο σκοπός του αθλητικού μασάζ είναι να προλαμβάνει τους τραυματισμούς και τα μυϊκά προβλήματα και γι’ αυτό θα πρέπει να χρησιμοποιείται ως θεραπεία συντήρησης. Τακτικό μασάζ θα βοηθήσει να διατηρηθούν οι μυς σε καλό επίπεδο, θα βελτιώσει την ελαστικότητα τους και θα βοηθήσει στο να φύγουν οι περιττές ουσίες που εκρήγνηνται από τους μυς μέσω της λεμφικής οδού.

Όταν χρησιμοποιείται ως μέρος του προγράμματος αποθεραπείας, το αθλητικό μασάζ μπορεί να επιταχύνει την περίοδο της αποθεραπείας ύστερα από οξύς ή χρόνιους μυϊκούς και συνδεσμικούς τραυματισμούς.

Όταν χρησιμοποιείται σε συνδυασμό με το ζέσταμα του αθλητή, το αθλητικό μασάζ είναι ευεργετικό για πριν τον αγώνα, είτε για χαλάρωση είτε για διέγερση, βοηθά στην αύξηση της κυκλοφορίας του αίματος αλλά και στη μείωση της μυϊκής και νοητικής έντασης που τυχόν υπάρχει.

Επίσης, ανάμεσα στον αγώνα σε κάποιο διάλειμμα, το αθλητικό μασάζ μπορεί να τονώσει και να ξεκουράσει τον αθλητή για να τα καταφέρει καλύτερα ως το τέλος.

Τέλος, το αθλητικό μασάζ μαζί με τις διατάσεις και την παγοθεραπεία, είναι ό,τι καλύτερο αμέσως μετά το τέλος του αγώνα, διότι βοηθά στην μείωση των μυϊκών σπασμών, διώχνει το γαλακτικό οξύ μέσω της λέμφου και προάγει την χαλάρωση και την αποκατάσταση.

πηγη:http:7lotus.gr


0 Comments



Be the first to comment!


Leave a Response

(required)



Return to Top ▲Return to Top ▲