Snowboarding, Ski, Bike & More



Σωματική αδράνεια: Η τέταρτη συνηθέστερη αιτία θανάτων παγκοσμίως

0
Posted Ιουνίου 22, 2014 by Lampridis Athanasios in HEALTH

«Έχω βολευτεί μια χαρά στον καναπέ … έχει και αγώνα σήμερα στην τηλεόραση… πού να βγαίνεις να γυμναστείς...» Πόσες φορές έχετε κάνει αυτή τη σκέψη; Άραγε την ώρα που κανείς αποφασίζει να αναβάλλει για ακόμη μία φορά τη σωματική του δραστηριότητα έχει καταλάβει πιο είναι το τίμημα που πληρώνει; Η σωματική αδράνεια «κοστίζει» 3,3 εκατομμύρια θανάτους σε ετήσια βάση. Μπορεί τα νούμερα να ακούγονται υπερβολικά, ωστόσο, τα στοιχεία που προέρχονται από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας αναγορεύουν τη σωματική αδράνεια ως την τέταρτη συνηθέστερη αιτία θανάτων παγκοσμίως.

Σύμφωνα με άρθρο που δημοσιεύεται στο περιοδικό «British Journal of Sports Medicine» η σωματική αδράνεια είναι ασθένεια. Και το χειρότερο; Θανατηφόρα. Μάλιστα, όπως επισημαίνεται στο εν λόγω άρθρο, η σωματική αδράνεια, πέραν από το προφανές κόστος σε ανθρώπινες ζωές, έχει βαρύτατες οικονομικές συνέπειες και μεγάλη επιβάρυνση στα συστήματα υγείας των χωρών.

Το εν λόγω κόστος είναι ακόμη μεγαλύτερο ειδικά αν συνυπολογιστεί το γεγονός ότι η σωματική αδράνεια αυξάνει τον κίνδυνο για μια σειρά άλλων σοβαρών ασθενειών, όπως ο διαβήτης τύπου 2, τα καρδιακά επεισόδια, τα οικιακά ατυχήματα και η κατάθλιψη.

Η χώρα μας φυσικά δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση. Στην Ελλάδα το 90% των ενηλίκων αναφέρει ότι γυμνάζεται λιγότερο από δυο ώρες την εβδομάδα, ενώ το 37% των Ελλήνων περπατά λιγότερο από δυο ώρες την εβδομάδα.

Το πρόβλημα ξεκινά από το σχολείο όπου το 60% των σχολείων της χώρας αφιερώνει λιγότερο από 1-2 ώρες την εβδομάδα στο μάθημα της γυμναστικής. Ας δούμε τώρα την οικονομική διάσταση του προβλήματος. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία το 1-2,6% του συνολικού κόστους υγειονομικής περίθαλψης διεθνώς οφείλεται στη σωματική αδράνεια.

Στον αντίποδα οι άνθρωποι που επιλέγουν τη σωματική δραστηριότητα πέρα από τα προφανή καρπώνονται και κάποια «ιδιαίτερα» οφέλη. Σε μία πρόσφατη μελέτη φάνηκε πως η άσκηση δε συμβάλλει μόνο στη μείωση του σωματικού λίπους και την καλύτερη διαχείριση του σωματικού βάρους αλλά οδηγεί και στην επιλογή τροφών με λιγότερες θερμίδες. Μάλιστα, τα πλούσια σε λίπος και θερμίδες τρόφιμα, τα οποία σε άλλη περίπτωση ο καθένας θα είχε μεγαλύτερη επιθυμία να καταναλώσει, δεν ήταν ιδιαίτερα αρεστά στους συμμετέχοντες. Επιλέγοντας κανείς να καταναλώνει υγιεινές τροφές αυξάνει τις πιθανότητες να διατηρήσει υγιές βάρος και καλή σωματική υγεία.

Τα οφέλη της άσκησης, λοιπόν, δεν περιορίζονται μόνο στο «κάψιμο» των θερμίδων αλλά φαίνεται πως επεκτείνονται τόσο στην ποιότητα της διατροφής μας όσο και στις διατροφικές μας επιλογές. Μήπως ήρθε ο καιρός να περάσουμε από την αδράνεια στη δράση;

πηγη:bikesports.gr
 


0 Comments



Be the first to comment!


Leave a Response

(required)



Return to Top ▲Return to Top ▲