Snowboarding, Ski, Bike,& More



Πως να τρέξετε το πρώτο σας τρίαθλο vol 1

0
Posted Δεκεμβρίου 15, 2013 by Lampridis Athanasios in FITNESS

Στα περισσότερα από 20 χρόνια που ασχολούμαι με το Τρίαθλο από πολλές πλευρές και ιδιότητες, έχω τρέξει περισσότερους από 200 αγώνες κι έχω παρακολουθήσει σαν προπονητής ίσως άλλους τόσους αγώνες Τριάθλου (αν όχι περισσότερους) σε όλες τις αποστάσεις.

Δύσκολα μπορώ να πω ότι σε πολλούς από αυτούς πήγαν όλα όπως θα ήθελα εγώ ή οι αθλητές μου. Η διάρκεια των αγώνων του Τριάθλου αλλά και η πολυπλοκότητα τους είναι τέτοια, που είναι πάρα πολύ εύκολο πολλά πράγματα να μην πάνε όπως τα έχεις σχεδιάσει.

Όσο καλά και να προετοιμαστείς κάποια πράγματα όπως είναι οι καιρικές συνθήκες δεν μπορείς να τα προβλέψεις.

Μπορείς όμως να προπονηθείς και να προετοιμαστείς σωστά, να έχεις φροντίσει τον εξοπλισμό σου έτσι ώστε να μειώσεις τις πιθανότητες να συμβεί κάτι που μπορεί να σε κάνει να χάσεις τον αγώνα για τον οποίο ετοιμαζόσουν μήνες πριν ή το λιγότερο που μπορεί να συμβεί είναι απλά να μην πας τόσο καλά όσο θα  μπορούσες.

Για την συμμετοχή σας στον πρώτο σας αγώνα έχει σημασία να προπονείστε και στα τρία αθλήματα συστηματικά και ταυτόχρονα να επιμείνετε περισσότερο στο αδύνατό σας άθλημα.

Η προετοιμασία σας θα πρέπει να περιλαμβάνει τουλάχιστον από 2 προπονήσεις για το κάθε άθλημα την εβδομάδα. Ανάλογα βέβαια με τον ελεύθερο χρόνο που διαθέτετε, το επίπεδο φυσικής σας κατάστασης και τους στόχους που έχετε θέσει.

Πόσο διάστημα χρειάζεται για να είστε έτοιμοι?

Αν έχετε καλή φυσική κατάσταση και προέρχεστε από κάποιο άθλημα αντοχής και ιδιαίτερα την κολύμβηση που είναι και το δυσκολότερο από τα τρία αθλήματα σε τεχνικό επίπεδο, μπορεί να χρειάζεται μόνο μερικούς μήνες προετοιμασίας.

Διαφορετικά αν δεν έχετε ασχοληθεί με κάποιο από τα αθλήματα του τριάθλου και θέλετε να δοκιμάσετε τις δυνάμεις σας, χρειάζεται τουλάχιστον από 7-8 μήνες μέχρι και κοντά στον ένα χρόνο προσπάθειας, για να τα καταφέρετε να τερματίσετε με ασφάλεια σε έναν αγώνα ολυμπιακής απόστασης (1500μ. Κολύμβηση – 40χλμ. Ποδηλασία – 10χλμ. Τρέξιμο).

Στην προετοιμασία

Κολύμβηση

Είναι το πιο δύσκολο κομμάτι του Τριάθλου για κάποιον που δεν προέρχεται από την κολύμβηση. Καλό θα ήταν να σας βλέπει σε ορισμένες προπονήσεις κάποιος προπονητής για να μπορεί να διορθώνει τα λάθη σας. Μόλις το επιτρέπει ο καιρός καλό θα είναι να προπονείστε και στη θάλασσα που είναι  οι πραγματικές συνθήκες του αγώνα. Θα μάθετε να κολυμπάτε σε ευθεία γραμμή χωρίς να χάνετε τον προσανατολισμό σας, επίσης θα μάθετε πώς να παίρνετε αναπνοή σε σχέση και με τον κυματισμό.

Μια στολή κολύμβησης από neoprene είναι πολύ χρήσιμη και για τις προπονήσεις αφού έτσι κι αλλιώς θα χρειαστεί και για τους αγώνες.

Για τον λόγο αυτό καλό είναι να την προμηθευτείτε εγκαίρως για να έχετε και χρόνο να εξοικειωθείτε με αυτή, τόσο στο βάλε-βγάλε όσο και στην αίσθηση στο νερό.

Ποδηλασία 

Για τους πρώτους σας αγώνες μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το ποδήλατο που είδη έχετε ΜΤΒ, city ή κούρσα. Αργότερα, όταν θα είστε σίγουροι ότι αυτό το άθλημα ¨σας  πάει¨, μπορείτε να αποκτήσετε ένα καλύτερο ποδήλατο, είτε κλασικό δρόμου είτε τριάθλου-χρονομέτρου.

Ένα ποδήλατο τριάθλου έχει μοίρες θέσης 76-78 αντί 73 που έχει ένα κλασικό ποδήλατο δρόμου, αυτό γίνεται γιατί μειώνεται η αεροδυναμική αντίσταση σε συνδυασμό με την αερόμπαρα που υπάρχει στο τιμόνι, αλλά και γιατί με αυτή την στάση υπάρχει ευκολότερη μετάβαση στο τρέξιμο.

Αυτό που έχει μεγάλη σημασία, είναι να ασχολείστε εσείς προσωπικά με το ποδήλατό σας και να βρείτε ποια θέση σας ταιριάζει.

Από προπονητική άποψη και αφού έχετε ρυθμίσει σωστά το ποδήλατο σας (πράγμα απαραίτητο για την αποφυγή τραυματισμών αλλά και καλύτερης απόδοσης) πολύ βασικό είναι να αυξήσετε σταδιακά τα χιλιόμετρα της προπόνησης σας έτσι ώστε να αποκτήσετε μια καλή βασική αντοχή και δύναμη.

Επιδιώξτε να προπονηθείτε με πιο έμπειρους ποδηλάτες για να αποκτήσετε περισσότερες γνώσεις κι εμπειρίες πάνω στο άθλημα μιας και τα τεχνικά θέματα που αφορούν το άθλημα της ποδηλασίας είναι πολλές φορές πολύ σημαντικά.

  Βασίλης Κρομμύδας – www.coachingservices.gr


0 Comments



Be the first to comment!


Leave a Response

(required)



Return to Top ▲Return to Top ▲