Snowboarding, Ski, Bike, Skate & More



Νερό…

0
Posted Νοεμβρίου 19, 2016 by Lampridis Athanasios in FITNESS

Νερό… από τα σημαντικότερα στοιχεία για την διατήρηση της ζωής.

Το νερό αποτελεί το μεγαλύτερο ποσοστό του σωματικού βάρους (περίπου 75%) και, αν και από μόνο του δεν έχει κάποια θρεπτική αξία, είναι απαράιτητο για την διάλυση και την χρησιμοποίηση πολλών θρεπτικών συστατικών καθώς και για πολλές άλλες βασικές λειτουργίες του οργανισμού. Συγκεκριμένα το νερό:

  • Είναι απαραίτητο για την απορρόφηση ορισμένων βιταμινών, για την διάλυση θρεπτικών συστατικών καθώς την αποβολή τοξινών από τον οργανισμό.

  • Συμβάλλει στην καλή λειτουργία του εντέρου και βοηθά στην πρόληψη της δυσκοιλιότητας.

  • Συμβάλλει στην λίπανση και την καλή λειτουργία των αρθρώσεων.

  • Ενυδατώνει τους ιστούς του σώματος.

  • Ρυθμίζει την θερμοκρασία του σώματος.

  • Μεταφέρει τα θρεπτικά συστατικά και το οξυγόνο στο αίμα.

  • Ρυθμίζει τον όγκο του αίματος.

  • Συμβάλλει στην ρύθμιση ηλεκτολυτών μέσα στο σώμα.

  • Συμβάλλει στην αποβολή νατρίου και στον περιορισμό της κατακράτησης υγρών.

  • Βελτιώνει την διάθεση συγκέντρωση και τον χρόνο αντίδρασης, ιδιαίτερα κατά την άσκηση.

  • Ρυθμίζει τον μεταβολισμό.

ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΥΓΡΑ

Καθημερινά, το σώμα αποβάλει υγρά μέσω τις εφίδρωσης και των ούρων και για αυτό το λόγo είναι απαράιτητη η επαρκής αναπλήρωση τους για την ενυδάτωση και την καλή λειτουργια του οργανισμού.

Η ποσότητα υγρών που πρέπει να καταναλώνεται επηρεάζεται από:

  • Το σωματικό βάρος.

  • Τη φυσική δραστηριότητα.

  • Το κλίμα.

neroΜεγαλύτερο σωματικό βάρος, αυξημένη φυσική δραστηριότητα και ζεστά κλίματα, αυξάνουν τις ανάγκες σε υγρά, καθώς οι απώλειες για την διατήρηση της ισορροπημένης λειτουργίας του οργανισμόυ είναι περισσότερες.

Ο μέσος άνθρωπος χρειάζεται περίπου 2-3 λίτρα/ ημέρα για να καλύψει τις ανάγκες του σε υγρά, τα οποία προσλαμβάνει όχι μόνο από το «καθαρό» νερό, αλλά και από άλλες πηγές όπως είναι τα φρούτα και τα λαχανικά, το γάλα, οι σούπες, οι φρουτοχυμοί και άλλα ροφήματα.

ΑΦΥΔΑΤΩΣΗ

Η δίψα είναι το πρώτο στάδιο της αφυδάτωσης, μιας σοβαρής κατάστασης κατα την οποία το σώμα δεν έχει όσο νερό χρειάζεται.

Η ήπια αφυδάτωση μπορεί να προκαλέσει διαταραχές στην λειτουργία του οργανισμού, οι οποίες εκφράζονται με πονοκεφάλους, δυσκολία στην συγκέντρωση, εκνευρισμό, κόπωση και αδυναμία.

Δεν περιμένουμε λοιπον να διψάσουμε για να πιούμε νερό!

Η καθημερινή πρόσληψη νερού κατά την διάρκεια όλης της ημέρας, ειδικότερα τους καλοκαιρινούς μήνες, είναι ζωτικής σημασίας και απαραίτητη για την αποφυγή εμφάνισης της αφυδάτωσης.

ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΜΕ ΕΝΥΔΑΤΩΜΕΝΟΙ;

  • Προσπαθούμε να καταναλώνουμε αρκετα υγρά μέσα στην ημέρα, ειδικότερα το καλοκαίρι. ΔΕΝ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΝΑ ΔΙΨΑΣΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΠΙΟΥΜΕ ΝΕΡΟ!

  • Πίνουμε ένα ποτήρι νερό πριν από κάθε γεύμα ή σνακ.

  • Πίνουμε πάντα λίγο νερό πριν, κατα τη διάρκεια αλλα και μέτα από κάθε φυσική δραστηριότητα.

  • Πίνουμε ένα ποτήρι νερό πρίν και μετά τον βραδινό ύπνο, για να μειώσουμε τον χρόνο κατά τον οποίο ο οργανισμός μας μένει χωρίς νερό.

  • Καταναλώνουμε πολλά φρούτα και λαχανικά καθώς και φυσικούς χυμούς φρούτων.

  • Προσοχή! Παρόλο που τα καφεινούχα ροφήματα καθώς και το αλκοόλ παρέχουν υγρά στον οργανισμό, έχουν παράλληλα διουρητική δράση και αυξάνουν την απώλεια υγρών από το σώμα, επομένως είναι απαραίτητη η επιπλέον κατανάλωση υγρών για την αναπληρωση τους.

  • Θυμόμαστε πάντα πως το καθαρό νερό, είναι ο καλύτερος τρόπος ενυδάτωσης συγκριτικά με τις άλλες πηγές υγρων.

    Προτιμάμε λοιπόν να καταναλωνουμε νερό για την αναπλήρωση των υγρων του όργανισμού, παρά χυμούς φρούτων, καφέδες ή αναψυκτικά.
    Κουντούρη Αικατερίνη
    Διαιτολόγος-Διατροφολόγος
    Εξειδίκεση στην Κλινική Διατροφή


0 Comments



Be the first to comment!


Leave a Response

(required)




Return to Top ▲Return to Top ▲