Snowboarding, Ski, Bike,& More



Μη χάνετε χρόνο φρενάροντας!

0
Posted Δεκεμβρίου 9, 2014 by Lampridis Athanasios in ΠΟΔΗΛΑΤΟ

Αρθογράφος :Αλέξης Χριστοδούλου
Αν και τα δύο φρένα σας μοιάζουν ακριβώς τα ίδια, η κύρια δύναμη φρεναρίσματος είναι το μπροστινό φρένο. Όταν πιέσετε και τα δύο φρένα με την ίδια δύναμη, το μπροστινό φρένο είναι αυτό που θα κάνει την μεγαλύτερη δουλειά.
Πολλοί θα ρωτήσουν γιατί χρειαζόμαστε τότε το πίσω φρένο. Πρώτον, το πίσω φρένο παρέχει κάποια πέδηση σε ένα βαθμό. Κυρίως, ισοσκελίζει την δύναμη πέδησης του μπροστινού φρένου.

Γι΄ αυτό είναι βασικό να εφαρμόζουμε όμοια πίεση στο μπροστινό και το πισινό φρένο ταυτόχρονα.Αν ποτέ χρειαστεί να φρενάρετε απότομα σε ευθεία, τότε η χρήση μόνο του μπροστινού φρένου πιθανόν να μπλοκάρει τον μπροστινό τροχό και να πετάξετε πάνω από το τιμόνι.

Αν όμως πιέσετε και τα δύο φρένα, θα διαπιστώσετε ότι η επιπρόσθετη πέδηση από το πίσω φρένο μειώνει την αναγκαία πίεση στο μπροστινό φρένο, και αποφεύγεται το κοκάλωμα των τροχών.

Ακόμα και αν κοκαλώσουν και οι δύο τροχοί, θα γλυστρίσουν στο έδαφος και οι δύο. Έλατώνεται λοιπόν η πιθανότητα πτώσης.
Το μυστικό για το αποδοτικό φρενάρισμα είναι να μάθετε να φρενάρετε χωρίς να κλειδώνουν οι τροχοί. Όλες οι μάρκες φρένων διαφέρουν ελαφρώς, και η πίεση που πρέπει να δώσετε στα φρένα σας εξαρτώνται από το βάρος σας, την ταχύτητα, την κατάσταση του δρόμου, και την κατάσταση στην οποία βρίσκεστε.

Ο κανόνας – εκτός από επείγουσες καταστάσεις – λέει να φρενάρουμε εφαρμόζοντας σταδιακά αυξανόμενη πίεση. Ακόμα και αν χρειαστεί να φρενάρουμε απότομα, τα φρένα θα ανταποκριθούν καλύτερα αν «χτίσουμε» την πίεση στα φρένα, ακόμα και για μια στιγμή. Διακεκομένα φρεναρίσματα όπως κάνουν οι οδηγοί αυτοκινήτων στους αγώνες, δεν βοηθάνε και πολύ, και κάνουν δύσκολη και απρόβλεπτη για τους άλλους την οδήγησή σας.
Η ισορροπία μεταξύ μπροστινού και πισινού φρένου είναι σημαντικότατη στις στροφές. Σε μία στροφή, η κετεύθυνσή σας – το διάνυσμα της δύναμης – αλλάζει σταθερά

nicole-kidman2--zΟποιοδήποτε φρενάρισμα θα εφαρμοστεί στην κατεύθυνση στην οποία βρισκεστε όταν φρενάρετε. Τις περισσότερες φορές, τα λάστιχα πιάνουν αρκετά στο δρόμο ώστε να απορροφήσουν την δύναμη του φρεναρίσματος.

Αν όμως φρενάρετε απότομα σε μία στροφή, μπορεί να χαθεί η τριβή και να γλυστρίσετε.

Αν υπάρχει χώμα ή λάσπη, οι πιθανότητες γλυστρίματος είναι ακόμα περισσότερες.

Το μπροστινό φρένο έχει τη μεγαλύτερη υπαιτιότητα αν γλυστρίσετε λόγω φρεναρίσματος σε στροφή.

Επειδή ο μπροστινός τροχός κατευθύνει το ποδήλατο, οποιοδήποτε στιγμιαίο κλείδωμά του, θα οδηγήσει σε πτώσει.

Ο πίσω τροχός, αντίθετα, μπορεί εύκολα να γλυστρίσει χωρίς να προκαλέσει πτώση.
Ο καλύτερος τρόπος συμπεριφοράς σε στροφή, είναι να φρενάρουμε πριν την στροφή. Πολλοί νομίζουν ότι οι επαγγελματίες ποδηλάτες παίρνουν τις στροφές σαν τρελοί, ιδίως στους διάσημους Γύρους, όπου οι ποδηλάτες φαίνονται να απίρνουν τις στροφές με μεγάλη κλίση και ταχύτητα.

Η αλήθεια είναι, ότι όσο μεγαλώνει η εμπειρία τους, τόσο πιο προσεκτικοί γίνονται στις στροφές. Σίγουρα παίρνουν τις στροφές με μεγαλύτερη ταχύτητα από έναν μέσο ποδηλάτη, αλλά αυτό συμβαίνει επειδή λόγω της μεγάλης εμπειρίας γνωρίζουν πως να πάρουν βέλτιστα τη στροφή. Παρόλα αυτά, μη νομίζετε ότι δεν φοβούνται.

Ίσως, σε σχέση με τις ικανότητές τους και την εμπειρία τους, να είναι πιο προσεκτικοί στις στροφές από ότι ένας μέσος ποδηλάτης.

Η τακτική τους είναι να πηγαίνουν γρήγορα στα ευθεία κομμάτια, και να κόβουν πριν ξεκινήσουν να στρίβουν. Εξάλλου, το να ρισκάρεις στις κατηφορικές στροφές, βάζει σε κίνδυνο τον αγώνα, και δεν βοηθάει ιδιαίτερα από θέμα χρόνου.

Αν έχετε λάστιχα μπουαγιόν (με κόλλα), θα πρέπει να είστε προσεκτικοί με το παρατεταμένο φρενάρισμα σε μεγάλες κατηφόρες.

Επειδή αυτά τα λάστιχα στέκονται κατευεθίαν πάνω στο στεφάνι με κόλλα, η θερμότητα από το παρατεταμένο φρενάρισμα ζεσταίνει την κόλλα και το λάστιχο γίνεται ασταθές. Στον Γύρο Ιταλίας του 1986, ένα ετάπ ξεκίναγε από την κορυφή ενός απότομου βουνού, και στη συνέχεια ο αγώνας συνέχιζε κανονικά σε ευθεία.

Επειδή ο λόφος ήταν απότομος και το αυτοκίνητο του αλυτάρχη μπροστά πήγαινε σιγά, οι ποδηλάτες αναγκαζόντουσαν να πατάνε συνεχώς φρένο. Σαν αποτέλεσμα, όταν κατεβήκανε το γρκουπ, 50 ποδηλάτες αναγκάστηκαν να αλλάξουν ρόδα, αφού η κόλλα έιχε λιώσει, το λάστιχο «έπειζε» στο στεφάνι, και έσκιζε την βαλβίδα.

Συνεπώς, καλό είναι είτε να κάνετε διαδοχικά και σύντομα φρεναρίσματα, είτε να φρενάρετε εναλλάξ με μπροστινό και πισινό φρένο. Βέβαια, για να μην υπερβάλλουμε, αν ένα λάστιχο μπουαγιόν είναι κολλημένο καλά, δύσκολα θα πάθει ζημιά, εκτός και αν καταπονηθεί πολύ.

Συνοπτικά λοιπόν, αν θέλετε να πηγαίνετε γρήγορα στις στροφές, δεν σημαίνει ότι πρέπει να πατάτε λιγότερο φρένο, αλλά τη σωστή στιγμή και με σωστή κατανομή μπροστινού και πισινού φρένου, και αν είναι δυνατόν μόνο πριν την είσοδο της στροφής.

Όταν το φρένο πατηθεί στο εσωτερικό της στροφής – όπου το κέντρο βάρους έχει απομακρυνθεί από τους τροχούς λόγω κλίσης, και η τριβή των τροχών με το έδαφος είναι μικρή – είναι πολύ πιθανό οι ρόδες να γλιστρήσουν. Ακόμα όμως και αν χρειαστεί να φρενάρετε πάνω στη στροφή, προτιμήστε το πίσω φρένο, αφού ένα γλίστρημα της πίσω ρόδας ελέγχεται μερικώς, ενώ γλίστρημα της μπροστινής ρόδας οδηγεί σίγουρα σε πτώση.

πηγη :http://www.cyclingnews.gr


0 Comments



Be the first to comment!


Leave a Response

(required)



Return to Top ▲Return to Top ▲