Snowboarding, Ski, Bike & More



Μη μασάς… κάνε μασάζ!

0
Posted Ιουνίου 22, 2014 by Lampridis Athanasios in FITNESS

Οι γρήγοροι ρυθμοί της σύγχρονης ζωής, η πίεση της δουλειάς, το άγχος και η κούραση απαιτούν συχνά την ανάγκη για μερικές στιγμές ηρεμίας και χαλάρωσης, ψυχής και σώματος. Το μασάζ από έναν ειδικό έρχεται να δώσει την λύση προσφέροντας ξεκούραση, αναζωογόνηση και ενέργεια.
Εκτός από την χαλάρωση που προσφέρει όμως, έχει θετική επίδραση σε παθήσεις όπως ημικρανίες, πόνοι στη μέση και τον αυχένα, πονοκεφάλους, νευρικότητα, χρόνια κόπωση, αϋπνίες, συμπτώματα κατάθλιψης αλλά και σε φαινόμενα όπως κακή στάση του σώματος, έλλειψη συγκέντρωσης.
Το μασάζ άλλοτε πιο ήπιο όπως το χαλαρωτικό και άλλοτε πιο δυνατό όπως είναι το αθλητικό, φημίζεται ως η αρχαιότερη μορφή θεραπείας και εξακολουθεί να συμβάλλει στην καλή ποιότητα ζωής μέχρι και σήμερα.

Χαλαρωτικό μασάζ
Όπως το λέει και το όνομά του στόχος είναι η χαλάρωση, η ξεκούραση και η αναζωογόνηση. Επιπλέον, με την υπεραιμία που δημιουργείται διεγείρεται η κυκλοφορία του λεμφικού συστήματος που συνεπάγεται και την ενίσχυση της άμυνας του οργανισμού σε επιβλαβείς παράγοντες. Συνιστάται σε άτομα που υποφέρουν από κούραση και στρες και επιθυμούν να ξεφύγουν από την ρουτίνα της καθημερινότητας αναζητώντας την ανακούφιση και την αλλαγή της διάθεσής τους.

Αθλητικό μασάζ
Απευθύνεται σε αθλητές ή άτομα με έντονες σωματικές δραστηριότητες, άτομα που θέλουν να βελτιώσουν το μυϊκό τους σύστημα, αλλά και άτομα που λόγω της καθιστικής ζωής ή λόγω της υποκινητικότητας με τον καιρό κινδυνεύουν να εμφανίσουν προβλήματα του μυοσκελετικού συστήματος.
Μερικές από τις πολλαπλές ευεργετικές ιδιότητες του αθλητικού μασάζ είναι:
• Αύξηση της κυκλοφορίας του αίματος που επιδρά θετικά στη ροή των θρεπτικών συστατικών του σώματος με αποτέλεσμα την παροχή ενέργειας στο σώμα αλλά και την υγιή όψη του δέρματος.
• Βελτίωση της φυσικής κατάστασης του σώματος συμβάλλοντας έτσι και στη διατήρηση της νεότητας.
• Αύξηση της ευκαμψίας στους μύες και στις αρθρώσεις.
• Μείωση του επιπέδου της ορμόνης του άγχους -της κορτιζόλης- και παράλληλη αύξηση των ορμονών που δημιουργούν καλή διάθεση, της σεροτονίνης και ντοπαμίνης.
• Χαλάρωση του μυικού συστήματος.
• Ανακούφιση σωματικών πόνων, π.χ. τραβήγματα στον αυχένα, στην πλάτη, στηνμέση ή στα πόδια.
• Μείωση οιδήματος, καύση του λίπους και απομάκρυνση τοξινών από τον οργανισμό.
• Επαναφορά της ισορροπίας του σώματος και βελτίωση της αναπνοής.
• Πρόληψη ασθενειών λόγω της ενίσχυσης της άμυνας του οργανισμού.
“Όταν το αθλητικό μασάζ απευθύνεται σε αθλητές, γίνεται πριν ή και μετά από κάποιον αγώνα. Είτε για να προετοιμάσει τους αθλητές δίνοντάς τους μεγαλύτερη σωματική αντοχή, είτε αντίστοιχα για ταχεία και αποτελεσματική σωματική αποκατάσταση.

Συγκεκριμένα, όταν το μασάζ γίνεται πριν από κάποια δραστηριότητα προσφέρει:
 Μέγιστη δυνατή απόδοση αφού προετοιμάζει σωστά το σώμα για την καταπόνηση που πρόκειται να δεχτεί.
 Ελαστικότητα στους μύες που συνεπάγεται μεγαλύτερο εύρος κίνησης και μείωση της πιθανότητας των τραυματισμών π.χ. διαστρέματος, εξαρθρώσεων
Όταν το μασάζ γίνεται μετά από κάποια δραστηριότητα προσφέρει:
 Καταπράϋνση των μυϊκών πόνων
 Αποσυμφόρηση της έντασης των μυών
 Ταχεία αποκατάσταση των τραυματισμών
 Αποβολή του γαλακτικού οξέος και καταπολέμηση φαινομένων όπως οι κράμπες, τα μυικά πιασίματα κ.α.

Ας μην ξεχνάμε πως μετά από οποιαδήποτε σκληρή δοκιμασία απαιτείται χρόνος για ξεκούραση και αυτό γιατί η υπερκόπωση μπορεί να επιφέρει προβλήματα όπως οιδήματα στους μύες, τραυματισμούς, κ.α. Ο συνδυασμός ξεκούρασης με το αθλητικό μασάζ παίζει σπουδαίο ρόλο για την αποφυγή τέτοιων καταστάσεων, την βέλτιστη ανάπλαση των ιστών, αλλά και την βελτίωση των μελλοντικών επιδόσεων. Δεν είναι τυχαίο εξάλλου ότι όλοι οι μεγάλοι αθλητές έχουν πάντα μαζί τους τον προσωπικό τους μασέρ.

Συνοψίζοντας, αθλητές ή μη, όλοι οφείλουμε να διαθέσουμε λίγο χρόνο για τον εαυτό μας. Γι αυτό λοιπόν αφιερώστε λίγες ώρες τον μήνα και αφεθείτε στα έμπειρα χέρια ενός επαγγελματία μασέρ που θα σας καθοδηγήσει για το ποιο είναι το κατάλληλο μασάζ για την περίπτωση σας. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να αναφέρετε κάποιο πρόβλημα υγείας εάν υπάρχει για τυχόν αντενδείξεις ή την περιοχή του σώματος που χρειάζεται να δοθεί περισσότερη έμφαση. Α! Και μην ξεχνάτε να είστε χαλαροί/ες καθ” όλη την διάρκεια της συνεδρίας για να μην χάσετε λεπτό από την απόλυτη εμπειρία χαλάρωσης και ευεξίας! Καλή σας απόλαυση!

Aρθρογράφος Δέσποινα Παπαδοπούλου

Πηγη:bikesports.gr


0 Comments



Be the first to comment!


Leave a Response

(required)



Return to Top ▲Return to Top ▲