Snowboarding, Ski, Bike, Skate & More



ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

0
Posted Μαΐου 25, 2016 by Lampridis Athanasios in HEALTH

(απευθύνονται σε όλους τους ανθρώπους με εξαίρεση αυτούς οι οποίοι λόγω κάποιας παθολογικής κατάστασης ή ιδιαίτερης συνθήκης δεν τους επιτρέπεται η κατανάλωση ορισμένων τροφίμων ή χρήζουν εξειδικευμένης διατροφής).

• Πίνουμε 8-10 ποτήρια νερό την ημέρα
• Πίνουμε 1 ποτήρι νερό 5-10 λεπτά πριν από τα κύρια γεύματα (πρωινό – δεκατιανό – βραδινό)
• Τρώμε κάθε 3 ώρες (όχι αργότερα από 3 ½ και όχι νωρίτερα από 2 ½ ώρες)

  • Τρώμε σαλάτα σε κάθε γεύμα. Τα βραστά λαχανικά όπως και τα χόρτα μπορούν να καταναλώνονται καθημερινά και ως σαλάτα. Χόρτα μπορούμε να καταναλώνουμε ελεύθερα και με τη μορφή της σαλάτας
  • Το γλυκό το τρώμε πάντα μετά από κάποιο γεύμα (ποτέ μόνο του). Δεν αντικαθιστούμε γεύματα με γλυκά
  • Δεν σηκωνόμαστε από το τραπέζι χορτάτοι
  • Το τελευταίο γεύμα της ημέρας εφόσον είναι ελαφρύ να λαμβάνεται 2 ώρες πριν τον ύπνο, αν όχι περίπου 3-4 ώρες πριν
  • Όταν καταναλώνουμε κρέας ή ψάρι στο μεσημεριανό γεύμα, καλό θα είναι να μην καταναλώνουμε ξανά κρέας στο βραδινό γεύμα, διότι ο οργανισμός έχει ήδη εφοδιαστεί από πρωτεΐνες.
  • 1 φορά την εβδομάδα μπορούμε να καταναλώνουμε γεύμα εκτός σπιτιού (όπως σουβλάκι – πίτσα – ψητό κρέας ακόμη και γλυκό) σε μέτρια ποσότητα, συμβάλλοντας στη διατήρηση του παραδοσιακού μοντέλου της μεσογειακής διατροφής
  • Προσοχή ιδιαίτερη να δίνετε στα βραδινά γεύματα, τα οποία θα πρέπει να είναι πιο ελαφριά από τα μεσημεριανά.
  • Σε περίπτωση που προγραμματίζετε να καταναλώσετε βραδινό γεύμα εκτός σπιτιού αντιστρέψτε το ελαφρύ βραδινό με το μεσημεριανό.
  • Τα τηγανητά τρόφιμα θα πρέπει γενικά να αποφεύγονται, αλλά και η χρήση τους 1 φορά ανά 15ήμερο δεν θεωρείται επιβλαβής για τον οργανισμό
  • Προτιμήστε κρέατα, ψάρια, τυριά άπαχα
  • Προτιμήστε γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά όχι όμως με 0% λιπαρά, διότι έτσι εμποδίζεται η απορρόφηση των λιποδιαλυτών βιταμινών Α, D, E και K
  • Περιορίστε την πρόσληψη αλατιού στα επιτραπέζια γεύματα και κατά την προετοιμασία τους. Τα τρόφιμα μόνα τους περιέχουν ικανές ποσότητες. Καρυκεύματα μπορούν να προστεθούν προς αντικατάσταση του αλατιού.
  • Μην περιορίζετε τα γεύματά σας μόνο σε ένα (το αποτέλεσμα θα είναι η πρόσληψη βάρους εξαιτίας της πολύωρης πτώσης της γλυκόζης του αίματος)
  • Εάν παραλείψατε να καταναλώσετε 1 γεύμα της ημέρας π.χ. το πρωινό, δεν το καταναλώνετε εάν έχουν περάσει 3-4 ώρες και έχει έρθει η ώρα του επόμενου γεύματος, ούτε τρώτε όλα τα γεύματα της ημέρας μαζεμένα.
  • Καταναλώστε όσπρια 2 φορές την εβδομάδα, τα λαδερά 1-2 φορές την εβδομάδα, το κρέας 1 φορά την εβδομάδα ή το 15ήμερο, το ψάρι 1-2 φορές την εβδομάδα.
  • Καταναλώνετε  φρούτα και λαχανικά επί καθημερινής βάσεως.
  • Αφιερώστε χρόνο στο περπάτημα ή σε κάποια φυσική δραστηριότητα.
  • Όλα τα όσπρια καλό θα είναι να τα μουσκεύετε δύο ημέρες πριν τα μαγειρέψετε. Τοποθετούμε την ποσότητα των οσπρίων σε ένα ταψάκι και προσθέτουμε ένα φλιτζάνι νερό. Κάθε φορά που οι καρποί πίνουν το νερό προσθέτουμε λίγο ακόμα. Π.χ. Ξεκινάμε τη διαδικασία Δευτέρα βράδυ και τα μαγειρεύουμε την Τρίτη το βράδυ ή ακόμα καλύτερη την Τετάρτη. Με τον τρόπο αυτό γίνονται περισσότερο εύπεπτα, βράζουν καλύτερα και απελευθερώνουν περισσότερα θρεπτικά συστατικά.


0 Comments



Be the first to comment!


Leave a Response

(required)




Return to Top ▲Return to Top ▲