Snowboarding, Ski, Bike & More



Η επιλογή του ποδηλάτου ΤΤ/ Τριάθλου

0
Posted Μαρτίου 30, 2014 by Lampridis Athanasios in ΠΟΔΗΛΑΤΟ

Εισαγωγή

Η επιλογή του ποδηλάτου σε αγώνες Τριάθλου δίχως drafting είναι καθοριστικής σημασίας  καθώς  μπορεί να μας δώσει πολύ μεγάλη βοήθεια:

  1. Μπορεί να μας δώσει μεγάλο πλεονέκτημα χρόνου λόγω της γενικότερης αεροδυναμικής του όσο και της θέσης στην οποία μας τοποθετεί ειδικότερα.
  2. Μπορεί να μας βοηθήσει να βγάλουμε  την μέγιστη ισχύ μας. Ολο και περισσότερα ποδήλατα χρονομέτρου φτιάχνονται με γνώμονα την δυνατότητα του μηχανικού που κάνει τις ρυθμίσεις να βελτιστοποιήσει την θέση του αθλητή στο ποδήλατο ώστε να παράξει την μέγιστη ιπποδύναμη. Πρέπει να τονίσουμε ότι με εξαίρεση ορισμένους επαγγλματίες ποδηλάτες και τριαθλητές οι περισσότεροι αθλητές δεν μπορούν να «βγάλουν» στην αεροδυναμική θέση την ισχύ που παράγουν στην όρθια θέση. Ετσι γίνεται αγώνας ώστε να βρεθεί η σωστή θέση που μπορεί να μας εξασφαλίζει την βέλτιστη αεροδυναμική δίχως να μειώνεται η δυνατότητα μας παραγωγής έργου.
  3. Μπορεί να μας δώσει την ακαμψία που επιθυμούμε. Ανάλογα με την διάρκεια του αγώνα καθώς και την μορφή του αγώνα στον οποίο θα συμμετέχουμε, την διάρκεια των προπονήσεων μας, τα προσωπικά μας σωματομετρικά χαρακτηριστικά κ.λπ. επιζητούμε συγκεκριμένη ακαμψία. Πολλές φορές νιώθουμε πόνους στην πλάτη όταν το ποδήλατο που χρησιμοποιούμε είναι τελείως άκαμπτο. Φυσικά η ακαμψία μπορεί να αλλάξει σημαντικά με τις ρόδες που θα χρησιμοποιήσουμε και η δυνατότητα αλλαγής αυτών είναι η συνηθέστερη μέθοδος ελέγχου της ακαμψίας.
  4. Δεν δίνουμε σημασία σε σημαντικές λεπτομέρειες που ύστερα μας δημιουργούν μεγάλο πρόβλημα. Ετσι δεν προσέχουμε το εύρος της γωνίας που καθόμαστε και μικρό εύρος συνήθως δημιουργεί πρόβλημα.

Τα μεγαλύτερα & ποιο συνηθισμένα λάθη

Ποιά είναι τα μεγαλύτερα λάθη που κάνουμε όταν επιλέγουμε;

  1. Αγοράζουμε ένα ποδήλατο χωρίς να κάνουμε ολοκληρωμένη έρευνα αγοράς. Παρακάτω αναφέρουμε τι πρέπει να περιλαμβάνει μία ολοκληρωμένη έρευνα αγοράς
  2. Δυστυχώς πιστεύουμε αυτά πόυ γράφονται στα forum τα οποία είναι πολλές φορές κατευθυνόμενα από τις εταιρείες. Ολες οι εταιρείες έχουν στελέχη τα οποία μπαίνουν στα forum και με διάφορα ψευδώνυμα προσπαθούν να διαμορφώσουν την κοινή γνώμη.
  3. Αγοράζουμε ποδήλατο με βασικό γνώμονα τον σχεδιασμό του. Φυσικά και είναι σημαντικό να μας αρέσει ο σχεδιασμός του όμως δεν πρέπει να μένουμε σε αυτό.

Ερευνα αγοράς

Η έρευνα αγοράς για την αγορά ποδηλάτου χρονομέτρου πρέπει να περιλαμβάνει τα εξής στάδια:

  1. Οικονομική δυνατότητα. Καταγραφή των χρημάτων τα οποία μπορούμε να διαθέσουμε. Στο συνολικό κόστος πρέπει να συμπεριλάβουμε και τιςαγωνιστικές ρόδες.
  2. Εναλλακτικές λύσεις. Καταγραφή όλων των εναλλακτικών λύσεων –δηλαδή εταιρειών και μοντέλων- μέσα σε αυτό το εύρος τιμών.
  3. Εγγύηση. Απομάκρυνση από την λίστα των επιλογών όπου δεν μας εξασφαλίζεται η εγγύηση από τον εισαγωγέα/ έμπορο. Γενικότερα η αξιοπιστία του εμπόρου είναι πολύ σημαντική.
  4. Μεταπωλητική Αξία. Απομάκρυνση από την λίστα επιλογών με πολύ χαμηλή μεταπωλητική αξία. Γενικά τα ποδήλατα χρονομέτρου έχουν μικρότερη μεταπωλητική αξία καθώς είναι μικρότερο το κοινό στο οποίο απευθύνονται (σε σχέση με τα ποδήλατα δρόμου).
  5. Διαθεσιμότητα ανταλλακτικών. Απομάκρυνση από την λίστα επιλογών όπου έχουν ανταλλακτικά τα οποία δεν είναι εύκολο να τα εντοπίσουμε στην τοπική αγορά.  Φανταστείτε παραμονή αγώνα να σας σπάσει το «νύχι» και να μην μπορείτε να το βρείτε εύκολα ή φανταστείτε να χαλάσει εξάρτημα του ενιαίου συστήματος αερόμπαρα – τιμόνι  και να μην μπορείτε να βρείτε λύση. Παλαιότερα στο τρίαθλο (αρχές δεκαετίας του 90) χρησιμοποιούσαν τροχούς 26 ιντσών γεγονός που είχε ως βασικό μειονέκτημα, για τους έλληνες, την δυσκολία εύρεσης ανταλλακτικών, όπως π.χ. ελαστικά.
  6. Σχεδιασμός ποδηλάτου. Απομάκρυνση από την λίστα επιλογών που δεν μας αρέσει ο σχεδιασμός των ποδηλάτων.
  7. Δοκιμές σε περιοδικά. Αναζήτηση τεσταρίσματος αυτών των ποδηλάτων από αξιόπιστα περιοδικά και ιστοσελίδες. Μιλάμε για ιστοσελίδες και μέσα επικοινωνίας που δεν θα ρίσκαραν την φήμη τους για να πριμοδοτήσουν προϊόντα τα οποία δεν έχουν αξία.
  8. Συγκριτικός πίνακας. Καταγραφή των σημαντικών στοιχείων των ποδηλάτων. Τιμές, περιφερειακά, ανταλλακτικά, τροχοί, λάστιχα κ.λπ.
  9. Επιλογή των 4-5 καλύτερων προϊόντων και επικοινωνία με τον αντιπρόσωπο.
  10. Επιλογή value for moneyΕίναι χρήσιμο να αποτυπώσουμε την αξία των ποδηλάτων. Δηλαδή καταγράφουμε ένα προς ένα τα τμήματα του (π.χ. τιμόνι, σέλα, μπροστινό σασμάν) και αποτυπώνουμε την αξία του κάθε μέρους. Στο τέλος έχουμε ένα σύνολο που αποτυπώνει την αξία του ποδηλάτου, (η οποία λόγω των εκπτώσεων όγκου που ωφελείται ο κατασκευαστής από τους προμηθευτές του), θα είναι συνολικά υψηλότερη από την τιμή αγοράς του. Για παράδειγμα: αν αγοράζαμε ξεχωριστά τον σκελετό και τον «ντύναμε» μόνοι μας αγοράζοντας τα περιφερειακά μπορεί το ποδήλατο να κόστιζε 3.500 ευρώ ενώ η τιμή για ολόκληρο το ποδήλατο να είναι 2.800 ευρώ. Δηλαδή φθηνότερο κατά 20%.  Αντίστοιχα ένα άλλο ποδήλατο να είχε αξία μονταρίσματος 4.000 και η τιμή του κατασκευαστή να είναι 3.000. Δηλαδή 25% φθηνότερο.
  11. Test Ride. Τεστάρισμα του ποδηλάτου είτε μέσω αντιπροσώπου είτε μέσω κάποιου αθλητή που το χρησιμοποιεί.

 Σημεία Κλειδιά

Μέρη του ποδηλάτου στα οποία πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη σημασία:

Πετάλια. Συγκρίνοντας τα ποδήλατα πρέπει να διευκρινίσουμε εάν στην τιμή περιλαμβάνονται πετάλια ή όχι. Συνήθως δεν περιλαμβάνονται.

Σέλα. Δυστυχώς στις περισσότερες περιπτώσεις αγοράζουμε ποδήλατο και σχεδόν αυτόματα αλλάζουμε την σέλα η οποία δεν μας εξυπηρετεί. Γνωρίζοντας το πλάτος στο ωστικό απωτύπωμα της λεκάνης μας μπορούμε να καταλάβουμε εάν υπάρχει πιθανότητα να μας εξυπηρετήσει ή όχι.

Πατήματα. Πρέπει να δούμε εάν τα πατήματα μας κάνουν ή θα πρέπει να προχωρήσουμε σε αλλαγή στα «δισκάκια» ή στο ελεύθερο (10απλό).

Ντίζα σέλας. Μας επιτρέπει να δώσουμε μεγάλο εύρος στην γωνία που καθόμαστε (π.χ από 73 έως 78-80 μοίρες). Εάν όχι, περιορίζεται πολύ η χρηστικότητα του τριαθλητικού μας ποδηλάτου. Επιπλέον της επιλογής μικρότερου μέγεθος σκελετού (για ευνόητους λόγους) πρέπει να δούμε εάν το σημείο ασφαλείας από την ντίζα σέλας μας εξυπηρετεί ή όχι (δηλαδή είναι κοντό).

Αερόμπαρα. Εάν τυχόν η αερόμπαρα δεν μπορεί να δεχθεί πολλές ρυθμίσεις ώστε να προσαρμοσθεί στα προσωπικά μας χαρακτηριστικά τότε καταρρέει τελείως η επιλογή μας.

Ρόδες. Υπάρχουν κατασκευαστές οι οποίοι πωλούν το πλήρες ποδήλατο τριάθλου με ρόδες προπόνησης (έχοντας ως φιλοσοφία ότι τελικά ο τριαθλητής θα αγοράσει και ένα ζευγάρι για τους αγώνες) και κατασκευαστές οι οποίοι πωλούν τα ποδήλατα (πιο σπάνιες περιπτώσεις) με ζευγάρι τροχών υψηλής ποιότητας, ικανά να μας καλύψουν και τις αγωνιστικές μας ανάγκες.

Κείμενο : Γιάννης Ψαρέλης
Επιμέλεια Κειμένου : Ευτυχία Φιλαλήθη

πηγη:http://www.triathlon.gr


0 Comments



Be the first to comment!


Leave a Response

(required)



Return to Top ▲Return to Top ▲